Boligstylist Mie Stenner - 5800 Nyborg - Tlf.25381664 - post@vanillacream.dk

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Sådan handler du

For at foretage et køb på Vanilla Cream Interiør's webshop skal du igennem følgende trin:

1. Gå til indkøbskurven og gennemse din ordre. Det er muligt at ændre i.
2. Gå videre til fakturering og levering, indtast dine personlige oplysninger og evt en anden modtager adresse.

    Vælg derefter forsendelsesmetode til ind eller udland.
3. Herefter skal du blot bekræfte din ordre ved at acceptere vores handelsbetingelser og klikke fortsæt til betaling.
4. Du vil herefter blive videresendt til et nyt vindue, hvor du via en sikker forbindelse kan gennemføre din betaling via betalingskort.

5. Du har også mulighed for at vælge offline betaling, og overføre det skyldige beløb via din egen mobilepay eller via bankoverførsel.
6. Efter din betaling, vil du både se en ordrebekræftelse på din skærm og få denne sendt til den mailadresse, du har angivet ved købet.

 

Bestilling

www.vanillacream.dk kan du kun bestille de varer, der er tilgængelig via vores webshop. Har du spørgsmål til varer, der ikke findes på webshoppen, er du velkommen til at kontakte os på post@vanillacream.dk. Alle priser er alm. salgspriser inkl. moms. Når du handler på webshoppen indgås aftalen på dansk. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Du modtager en ordrebekræftelse på den mailadresse, du har angivet ved købet. Ligeledes modtager du en mail og SMS med forsendelsens trackingnummer, så snart ordren er sendt fra vores lager. 

Betaling

www.vanillacream.dk har du mulighed for at betale på flere forskellige måder: Visa/Mastercard, personlig Mobilepay eller via bankoverførsel. Der vil aldrig blive trukket et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi tager ikke gebyr ved betaling på webshoppen.

Levering

Ordrer bestilt på Vanilla Cream Interiør's webshop leveres overalt i Danmark og til store dele af Europa og USA. Vi afsender dine varer hurtigst muligt efter vi har modtaget din bestilling. Leveringstid på 1-3 hverdage. Pris 49 kr pr. bestilling. Alle ordrer sendes som pakkepost med GLS Pakkeshop.

GLS Pakkeshop
Pakken sendes til den GLS Pakkeshop, som vi har valgt som den nærmeste udleveringssted. Der er 1250 udleveringssteder i Danmark. Du modtager en besked på sms eller E-mail fra GLS, så snart pakken er klar til afhentning, og du kan afhente din pakke hos den valgte GLS Pakkeshop i op til 7 dage efter ankomst.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Vanilla Cream Interiør's webshop. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse af varen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives ved skriftlig henvendelse på post@vanillacream.dk, derefter har du mulighed for at sende varen forsvarligt retur til en fordelagtig pris via en GLS Pakkeshop. I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Ved fortrydelsesretten hæfter du for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes dårlig håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi modtager kun varer retur, som er købt på www.vanillacream.dk.

 

Hvis du ønsker at returnere en varer skal du kontakte os pr. mail post@vanillacream.dk og oplyse dit ordrenr. og hvilken varer du ønsker at returnere. Herefter vil vi bestille en returforsendelse fra din nærmeste GLS Pakkeshop.
Når du anvender en evt. returlabel, trækker vi automatisk værdien af denne returlabel fra værdien af dine returvarer, uanset returpakkens størrelse. Værdien af en returlabel fra GLS svarer til DKK 49,-.

Varerne returneres sammen med en udfyldt returseddel. På retursedlen kan du se, hvilke oplysninger vi skal bruge fra dig. Pakken indleveres som pakkepost hos en GLS Pakkeshop.

Hvis du fortryder dit køb, overfører vi beløbet til din bankkonto inden for 14 dage, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsesretten. Den eneste omkostning du dermed har ved et fortrudt køb, er portoen for at sende varen tilbage til os, samt hvis du har betalt for at få leveret ordren i en GLS Pakkeshop.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varen sendes til:
Vanilla Cream Interiør

Nørregade 8, st. 

5800 Nyborg

Danmark
Mrk. Retur

Hvis du ønsker at bytte den købte varer til en anden varer, skal du returnere den købte varer som beskrevet ovenfor, hvorefter vi overfører beløbet til din konto. De nye varer skal du blot bestille på webshoppen som en ny ordre, da alle ordre behandles enkeltvis.

 

Reklamationsret

Når du handler på www.vanillacream.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Hvis du har modtaget en varer med fejl, eller en anden varer end du har bestilt, kan du enten få varen ombyttet eller pengene tilbage. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis din reklamation er berettiget, og du ønsker ombytning, afsender vi en ny varer fragtfrit indenfor 5 hverdage fra modtagelsen, mens tilbagebetaling for en varer sker indenfor 14 dage fra modtagelsen.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Sammen med dine varer modtager du en returseddel, som du bør anvende til at returnere reklamationsvaren. Har du modtaget varer med GLS, vil vi bestille en returlabel til dig fra pakkelabel via GLS Pakkeshop.

Reklamationsvaren returneres sammen med en udfyldt returseddel. På retursedlen kan du se, hvilke oplysninger vi skal bruge til at behandle din reklamation. Pakken indleveres som pakkepost i din nærmeste GLS Pakkeshop.

Bemærk! Vi modtager kun reklamationer på varer, som er købt på www.vanillacream.dk. og vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller afhenter pakker, der er sendt uden omdeling.

Vi henstiller til, at du altid kontakter os inden du sender din reklamation afsted.

Varen sendes til:
Vanilla Cream Interiør

Nørregade 8, st.

5800 Nyborg

Danmark
Mrk. Reklamation

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en E-mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Transportskade

Det er meget vigtigt, at du kontrollerer, at forsendelsen ikke er beskadiget ved modtagelse. Ved kvittering for modtagelse tilkendegiver du samtidigt, at varen var uden skader og mangler, og derved bortfalder vores forsikring på forsendelsen. Hvis der er den mindste skade på emballagen, skal du på stedet gøre indsigelse overfor transportøren.

Ved synlige fragtskader på forsendelsens indhold/varen - hvad gør jeg?
Afvis forsendelse med det samme "grundet transportskade". Så tager transportøren forsendelsen med igen, og du skal herefter kontakte os, hvorefter vi sender en ny med det samme.

Ved synlige fragtskader på emballagen/forsendelsen - hvad gør jeg?
Anmod transportøren om, at du skal undersøge forsendelsens indhold for fragtskade pga. synlige skader på emballagen. Hvis transportøren mod forventning ikke vil tillade det, kan du enten afvise forsendelsen eller notere "modtaget med forbehold for fejl og mangler" på fragtbrevet, hvis du vurderer at indholdet stadig kan være i god stand. Såfremt varen er beskadiget, skal du kontakte os inden for 5 dage.

Ved skjulte fragtskader - hvad gør jeg?
Det er generelt ved modtagelse af pakker, at der altid er risiko for skjulte fragtskader. Straks efter modtagelse og senest efter 3 dage skal du tjekke, at alt er ok, og skulle du herefter erfare, at der er en skjult fragtskade, bedes du straks reklamere til os, hvorefter vi starter en erstatningssag og sender en ny vare til dig.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på www.vanillacream.dk, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer, email.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til webshoppen videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos webshoppen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Vanilla Cream Interiør via vores email: post@vanillacream.dk.

Klageadgang


Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til post@vanillacream.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, tlf: 4171 5000.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr.

Handelsbetingelserne er senest opdateret (12.07.2016)